reklama

Téma dnešných dní - Nový Pokec Online!

Dnešným dňom portál Azet.sk, ktorého hlavným projektom je bezpochyby chatovací systém Pokec.sk, začal užívateľom meniť automaticky "starý pokec" za "nový". Urobili páni z manažmentu chybu alebo predsa len sa nový Pokec ujal? Píšem moje dojmy voči dojmom ostatných ľudí za posledných pár hodín.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Nový pokec alebo starý facebook?

Asi pred pol rokom, možno skorej sa mi naskytla ako každému používateľovi známej slovenskej stránky možnosť stať sa betatesterom vtedy nového a podľa tímu azetu prevratového pokecu. Tak som sa ja, celkom obyčajný užívateľ, zapojil do dlhodobého testu betapokecu.

Moje prvé dojmy boli celkom dobré: Nový vzhľad rýchlej pošty, dokonca minihistória správ, ktorá mi vždy veľmi chýbala. Už som na "RP-čky" nepotreboval zaplatený archív, čo som potreboval vedieť som si vždy prečítal v krátkej histórii písania si s konkrétnym človekom. Takže vec taká jednoduchá a účelná, že som ju považoval za prvý "prevrat" v novej betaverzii.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po prečítaní haldy rýchlych pôšt som sa vrhol prebehnúť zmeny v profile. Nemilo ma však prekvapil jeho vzhľad. Biele pozadie, ktoré veľmi kontrastovalo so stránkou, ktorú som mal otvorenú vo vedľajšom tabulátore. Pridala sa k tomu bublinka vedľa fotky premiestnenej z prava do ľava a už mi bolo jasné, že aj na Slovensku sa chce niekto podobať najväčšej sociálnej sieti na svete. Tak ako facebook tromfol myspace, bude chcieť v regionálnom (slovenskom) rozsahu pokec predbehnúť facebook.

Z omylu ma vyviedlo až dlhodobé pozorovanie premien v profile, ktoré sa diali od spustenia "bety" prakticky až dodnes. Síce podoba s facebookom je zrejmá, no zámer podobať sa mu vo všetkom tu určite nie je. Pokec vymyslel jedinečný štýl zobrazenia informácií a predsa, facebook v profile užívateľa ponúka oveľa odlišné funkcie a nástroje, ako vidíme na pokeci. Staré dobré vety ako "Vierovyznanie" či "Môj vzťah k príležitostnému sexu" nevymizli, stále si môžem zvoliť farbu očí na kakaukovo-nebíčkovú a v položke "Závislosti" môžem stále zaryto popierať, ze neholdujem alkoholu ani iným drogám, ktoré by otupili moju myseľ. Neubudli ani iné utility, ako komentáre a ich hodnotenie, či prezeranie priateľov užívateľa, na ktorého sa práve dívame. To, že je lišta s fotkou premiestnená doľava, beriem ako menší žartík azet tímu. Veď, keby náhodou chcel niekto o niečom diskutovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zmeny v profile - starý vs. nový pokec

Zmenám v profile by som rád venoval jeden celý odstavec. Síce tých zmien nie je veľa ani málo, zaslúžia si pozornosť a mojou snahou bude uviesť neprajníkov, ktorí sú zarytými zástancami starého pokecu, na správnu mieru a objasniť im, že celý pokec a hlavne správa profilu je odteraz rýchlejšia, jednoduchšia a prístupnejšia.

Začal by som možnosťou upravovania údajov v profile: áno, táto zmena bola viditeľná už v starom pokeci, ale značne sa zrýchlila možnosť meniť osobné údaje priamo v "živom". Dokonca nám zmenu oznámi aj bublinka pekným zeleným písmom. Tvorcovia tejto utility asi vedia čo znamená veta "fantázii sa medze nekladú". U mňa prvý plusový bod. Jednoduchý edit bol taktiež pridaný do fotky, takže už nemusím dlho hľadať, kde sa fotka mení, keďže som to vždy zabudol, teraz stačí kliknúť na ceruzku pri mojej fotke a jednoducho si fotku zmením.Druhý bod plus.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zmena, a to dosť zásadná, nastala aj vo vyhľadávaní užívateľov. Prostredie vyhľadávania je graficky sympatickejšie, jednoduchšie na použitie a konečne pribudla možnosť vyhľadávania podľa mena. Škoda len, že je podmienená jeho vyplnením v profile užívateľa. Možno je to krok k tomu, aby sa stal pokec čo najmenej anonymným. Kto vie.

Azda najvačším faceliftingom prešli fotoalbumy. Ich vzhľad, prepínanie fotiek a celková tvár ma milo prekvapili. Čerešničkou na torte je možnosť komentovať fotky, ktorá na pokeci toľké roky chýbala a ja osobne som na túto možnosť dlho čakal. Jedinou nevýhodou je občasné primŕzanie fotiek, ale to môže (aj nemusí) byť spôsobené počítačom či internetovým pripojením. Ale čo sa týjka celkového dojmu, u mňa veľké plus.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rýchla pošta - dnes asi najdiskutovanejšia téma. Ako som už spomínal, citeľné zlepšenie nastalo zavedením malého archívu, takže vždy viem, s kým si o čom píšem. Síce sa mi veľa krát počas písania stalo, že správu som musel napísať ešte raz pretože ju neodoslalo, dnes už ten problém, po vymazaní cache a cookies vôbec nepozorujem. Druhé veľké plus novému pokecu.

Čo nazáver tohto odseku? Pokec omladol. Je rýchlejší, na pohľad krajší (aké pozadie si zvolíš, také charakterizuje tvoj profil a možno aj osobnosť), aj keď by som prijal možnosť vytvorenia si vlastného pozadia v profile. Spravovanie profilu a hlavne fotoalbumov (na starom som hľadal tlačidlo na vymazanie albumu pol hodiny, tu som to zvládol za 5 sekúnd) je jednoduchšie a ľahšie, celý pokec je prehľadnejší a prístupnejší.

Nový pokec vs. starí užívatelia

Konečne sa dostávam k jadru článku - negatívne ohlasy na zavedenie nového pokecu. Prvé, čo som si dnes prečítal na "skle" keď som vstúpil do našej mestskej miestnosti, bolo asi tridsať viet ladené do tónu - nový pokec je blbosť, my chceme ten starý. Pousmial som sa nad slovom nový, veď v teste je už pol roka. Nedalo mi to a spýtal som sa pár ľudí, prečo majú taký názor na nový pokec. Bohužiaľ každý mi odpovedal v zmysle "neviem, lebo je to hovadina". Sprvu som to nechápal ale potom som pochopil podstatu boja týchto užívateľov proti situácii, ktorá nastala. Títo ľudia nebojujú proti novému pokecu. Bojujú len proti "niečomu novému". Sme generácia, ktorá by mala príjmať nové veci s nadšením, no aj na tomto príklade je vidieť, že na tom ešte hodnú chvíľku budeme musieť zapracovať. Bránime sa novému pokecu tak, ako sme sa bránili tomu starému, keď bol nový. Pamätám si na to veľmi dobre a aj vtedy, dokonca tí istí ľudia tvrdili, že ten starý je lepší. Za dva dni naň zabudli. Zvykli si a začali mať radi "ten nový". Prečo? Lebo zistili, že doba ide dopredu a nie všetko nové je zlé. Pevne verím, že táto situácia nastane aj teraz a za pár dní na starý pokec zabudne väčšina užívateľov lebo zistia, že nový pokec je oveľa lepší ako ten starý, nájdu na ňom kopec nových možností a ten starý si budú pamätať len tí, ktorí majú lepšiu pamäť.

Pokec alebo Facebook? Čo je lepšie?

Žijeme vo zvláštnej dobe. Virtuálne svety, virtuálne vťahy a virtuálny "social living" nás pohltili tak rýchlo, ako prišli medzi nás. Veď, málokto dnes nemá na sociálnej sieti Facebook svoje konto alebo nerozdáva svojim kolegom svoje "azetko". Osobne disponujem už skoro 5 rokov nickom na azete a asi rok facebook kontom. Doteraz som však nezistil, ktorá zo sietí je lepšia a v čom. Podľa mňa má každá to svoje a nemôžu sa porovnávať. Pokec je miesto, kde som spoznal kopec ľudí, ktorí sa stali mojimi vynikajúcimi kamarátmi, dokonca som si našiel na azete aj lásku. Pokec je o ľuďoch a netvoria a nezlepšujú ho admini, ale hlavne užívatelia. Tak isto ako Facebook. Síce už stratil tú pôvodnú účelnosť zoznamovania sa ľudí, ale stále slúži na jedno - žiť a byť v kontakte s ľudmi, ktorých máme radi , ktorých stretávame na ulici či v práci. Keď si odmyslím to súťaženie vo farmville či mafia wars, prihlúple testy ktoré majú zistiť viac, než o sebe tušíte či náhodné vypočítavanie partnerov vo vašom budúcom živote, vždy to je miesto, kde to žije príbehmi, zaujímavými myšlienkami či bláznivými statusmi. Proste a jasne, Pokec a Facebook sú miesta, kde žijeme svoje virtuálne životy, ktoré sa ,síce nie vždy, snažíme žiť tak, ako v reálnom živote.

Moje zistenie a myšlienkové pochody sú nakonci. Je už len na vás, či mi dáte za pravdu alebo nie.

Matej Šalmík

Matej Šalmík

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Sme tým čím sme nie kvôli ľuďom okolo nás, ale kvôli nám samým... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáBlogy zo súkromiaKomentáreNázory

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu